ODI er et samvirke som bygger på at drosjesentralene er plattformen i organisasjonen. Ethvert medlem i ODI | NTI må være direkte medlem av organisasjonen, men også knyttet til en drosjesentral.
Denne våren prioriterer ODI dialogen med sentralene som er knyttet til ODI, mens vi i høst vil prøve å besøke så mange sentraler som mulig som er knyttet til oss i NTI. Gjennom en slik direkte dialog og erfaringsutveksling, ønsker vi å hente ut mest mulig innsikt i løyvehavernes behov og utfordringer slik at ODI | NTIs tilbud og løsninger svarer best mulig ut til våre medlemmers behov.
I mai fikk vi besøkt representanter i både Asker, Bærum, Ski, Follo og Øvre Romerike. Det gav svært nyttig innsikt i spørsmål om kommunale løyver, drivstoffspørsmål, tekniske tjenester til drosjer, konkurransespørsmål og mangt annet. Det er en tydelig bestilling at i Oslo trenger vi lademuligheter for drosjene, da alle drosjer i Oslo må være elektriske innen 1.november. Den samme utviklingen kommer også i Akershus, men ikke før 2027. Derfor prioriterer ODI nå å bygge ut ladeinfrastruktur, slik at våre medlemmer skal være sikret rask og mye strøm når høsten kommer.