I dialog med ODI/NTI har vi diskutert de utfordringer som kan komme som en konsekvens av den pågående situasjon med Corona. For deg som kunde er det viktig at dere kontakter If om det skulle oppstå betalingsutfordringer. Dere kan da enten kontakte deres rådgiver for hjelp eller ringe vårt Kundesenter på tlf. 21 49 24 00.
Generelle råd vi kan gi til dere kan være følgende:
- Vurderer å gå over til månedlig trekk for å ha en bedre hands on-oversikt over dine forsikringskostnader.
- Ta kontakt i god tid ved purring på betaling.
- Dersom din bedrift har lavere aktivitet som følge av Corona kan følgende tiltak være fornuftig:
- Redusere kjørelengder som følge av mindre aktivitet.
- Vurder å gå ned fra kasko til brann/tyveri på de kjøretøyene som du vet vil stå stille i en tid fremover, og i ytterste konsekvens vurder å avskilte kjøretøyene.
- Avbrudd, er dette noe du trenger dersom du har biler som står stående stille uten aktivitet?
- Ved permitteringer av ansatte, ta kontakt og se om vi kan redusere personalforsikringene i perioden med permitteringer.
Dette er generelle råd, og vil måtte tilpasses individuelt til den enkelte bedrift og dens situasjon. Det er i økonomiske tøffe tider det gjerne er viktigst å være godt og riktig forsikret dersom noe uønsket skulle oppstå. Våre rådgivere er tilgjengelig for å bistå din bedrift for å tilpasse forsikringene slik at du er både godt og riktig forsikret dersom du må gjøre justeringer på dine forsikringer.
Ta kontakt med din rådgiver eller vårt Kundesenter, for å finne en løsning som passer deg og din bedrift.